
REKLAMACJA TOWARU
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Kupującego za wady fizyczne i prawne sprzedanego Towaru na zasadach wskazanych w przepisach Kodeksu cywilnego.
2. Jeżeli Towar sprzedany za pośrednictwem Sklepu ma wady, Kupujący ma prawo złożyć reklamację u Sprzedawcy.
3. Reklamacji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania Towaru przez Kupującego.
4. Kupujący może złożyć reklamację:
a) zawiadamiając Sprzedawcę przesyłając wiadomość e-mail na adres: biuro@riko-meble.pl,
b) osobiście w firmie Sprzedawcy pod adresem: Łącka Barbara P.P.U.H. "RIKO2" z siedzibą: (32-700) Bochnia, ul. prof. Franciszka Bujaka 47, NIP: 8681026908, REGON: 852749439,
c) pocztą na adres korespondencyjny Sprzedawcy: Łącka Barbara P.P.U.H. "RIKO2" z siedzibą: (32-700) Bochnia, ul. prof. Franciszka Bujaka 47
5. Reklamacja powinna zawierać: dane Kupującego (imię, nazwisko, adres umożliwiający kontakt), wskazanie reklamowanego towaru i datę jego odbioru oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń. Jeżeli dane podane przez Klienta w reklamacji są niewystarczające lub wymagają uzupełnienia, Sprzedawca przed rozpoznaniem reklamacji zwróci się do Kupującego o uzupełnienie reklamacji we wskazanym zakresie. Załączenie do reklamacji kopii paragonu lub faktury ułatwi jej rozpoznanie.
6. Termin rozpoznania reklamacji wynosi 14 - dni od daty jej otrzymania przez Sprzedawcę lub Sklep partnerski w prawidłowej postaci. Odpowiedź na reklamację jest wysyłana pocztą na adres podany przez Kupującego, a w przypadku podania adresu e-mail jako adresu do korespondencji, za pośrednictwem poczty e-mail.
7. Jeżeli Kupujący będący Konsumentem zażądał wymiany towaru na nowy lub usunięcia wady towaru, albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą Cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to Sprzedawca uznał za uzasadnione.
8. W przypadku gdy towar kupiony za pośrednictwem Sklepu ma wadę, Kupujący może skorzystać z uprawnień przewidzianych w przepisach kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi za wady, zawartych w przepisach art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego. Sprzedawca lub Sklep partnerski odpowiada z tytułu rękojmi za wadę fizyczną towaru, jeżeli wada została stwierdzona w okresie dwóch lat od daty wydania towaru Kupującemu.
9. W przypadku gdy Sprzedawca uznał reklamację Kupującego, a towar ma zostać naprawiony lub wymieniony na nowy, towar należy w miarę możliwości zapakować wraz z pełnym wyposażeniem dodatkowym, który Kupujący otrzymał przy zakupie. Po spakowaniu towaru należy powiadomić Sprzedawcę, aby mógł zamówić kuriera w celu odebrania towaru od Kupującego.
10. Roszczenie Kupującego o usunięcie wady lub wymianę rzeczy przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli Kupującym jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat od daty wydania towaru Kupującemu.